Panama får en ny krydstogthavn i tyktarmen

Indledning – i dag blev det meddelt, at Panama åbne et nyt krydstogt skib havn og terminal i tyktarmen på Atlantic side. Porten åbnes i Dec. 2008. På nuværende tidspunkt er der et cruise terminal i tyktarmen til at modtage skibe for en dag stop kun. Skibe generelt ikke passerer gennem kanalen vil stoppe på Colon udskibning af passagerer til ture, shopping ture osv. Skibene vil generelt træk i løbet af formiddagen og lade ved spisetid. Kolon er den næststørste toldfrie zone i verdens andet til Hong Kong. Det er nemt for en til at tage en tur fra tyktarmen til Panama-kanalen.

Royal Caribbean fortryllelse af Seas – Royal Caribbean har meddelt, at det vil anvende en af de moderne skibe af navnet på fortryllelse af havene. Denne krydstogtskib blev er 80.000 tons og bygget i 1997 og renoveret i 1999 og igen i 2005. Det er ikke et flag skibet i den linje, men stadig ganske en respektabel krydstogtsskib. Båden var strakt ud når renoveret i 2005 og er nu 990 fod lang, omtrent så længe som et hangarskib. Skibet bærer 2446 passagerer og har en besætning på 760. Der er 6 spabade, tre swimmingpools, en klippe klatring væg, spa, fitnesscenter, fuld skønhedssalon, jogging track, og det har selvfølgelig en klatrevæg. Hvordan kan du cruise uden en klatrevæg? Der er en casino, 10 barer, og skibet har 11 dæk strækker sig over vandet. Dette er ingen daske i en båd. Rejseplan af båden bliver Columbia, Aruba og Curacao med 17 sådan en uge krydstogter er planlagt under den første sæson.

Diskussion – Okay så nu Panama igangværende at blive en krydstogthavn. De store havne i regionen generelt, generelt, er Miami og Ft. Lauderdale. Mange mennesker i Central- og Sydamerika har svært ved at få visum til at rejse til Amerika. For at tage en cruise starte eller afslutte i USA skal man opnå et visum til at tage til USA, medmindre de er i stand til at rejse til landet uden visum. De fleste lande er ikke sådan med Argentina at være undtagelsen.

Visumprocessen involverer vågne op tidligt om morgenen til at gå, stå online på USA ambassade venter på at gå ind for et interview. Talrige dokumenter kræves, årsager til turen, hvorfor du ikke er en risiko for overskredet visa osv. Der er gebyrer involveret, hvilket er omkring $165 en person. Mange mennesker ønsker ikke at gå igennem denne proces. Mange andre er villige til at gå gennem processen, men ikke kan få visum for forskellige årsager.

Desuden har folk klager over den behandling, de får fra USA indvandring at være ubehagelige, når de ankommer og afgår Amerika. Dette har såre krydstogtindustrien i USA i en stor måde. Cruise priser og det er almindeligt at se rabatter 50% det meste af tiden fra USA afgangs. Dette vil give krydstogt virksomheder en chance for at inddrive et marked de har savnet ud oven i de seneste år, som er de Central- og sydamerikanske marked. Det vil også give Panama en chance for at vinde nogle turisme dollars. Folk at tage krydstogter ofte kommer i en dag eller to før krydstogtet og holde en dag eller to efter krydstogt til at se de lokale attraktioner.

Ordet vi fik var, at de andre krydstogtskibe vil følge trop og begynde med oprindelse krydstogter fra Panama samt. Man kunne forvente at se en travle krydstogthavn som Miami i den nærmeste fremtid er, hvad vi fik at vide at forvente. Vi bifalder krydstogtindustrien og ser det som at have en positiv effekt.

Husk denne port ikke er designet til at tiltrække USA turist dollar. Mens nogle USA turister kommer her bliver det overvældende flertal af krydserne fra Central- og Sydamerika. Det er billigere og lettere for USA beboeren til at tage en cruise afgår fra: Los Angeles, New Orleans, Houston, Tampa, New York, Orlando, Miami, Ft. Lauderdale eller Puerto Rico. Dette kommer ikke til at give USA en slags gearing til brug på Panama til at få dem til at gøre hvad de vil ligesom svække banking love osv. Hvis Caymanøerne øer eller Bahamas ikke var i overensstemmelse med USA med hensyn til bank eller corporate love USA kunne gøre som meget svært for alle cruising til disse destinationer med masser af søgning, lange forsinkelser clearing told- og immigrationsmyndighederne osv. Steder som Caymanøerne og Bahamas har tunge cruise og turisme industrier, der giver mange flere arbejdspladser end banksektoren. Hvis du nogensinde har været til Caymanøerne ikke mange lokale arbejde i banksektoren. Den nye cruise port i Panama har ingen anvendelighed til USA da passagererne ikke vil være underlagt USA immigration og customs da cruise båd ikke vil med oprindelse, afslutning eller rejser til USA og passagererne bliver i det store og hele ikke amerikanerne.

Vi forventer at se en masse af syd- og mellemamerikanske destinationer som Mexico, Brasilien, Argentina, Uruguay, Chile, Peru, Aruba, Curacao og Columbia. På længere krydstogter på 10 dage eller længere kunne krydstogtskibe rejse til nogle af de populære caribiske destinationer som Nassau, Caymanøerne og Jamaica osv. Panama har klogeligt valgt at gå efter de Central- og sydamerikanske marked for turisme. Der skal være en Disney-forlystelsespark i Panama? Stay tuned.




Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *